جغد سیاه
معرفی خواندنی‌ترین کتاب‌ها
59
0
معرفی کتاب عادت‌های اتمی
فرقی ندارد چه هدفی را دنبال می‌کنید، عادت‌های اتمی برای شما پیشنهاد ویژه‌ای دارد: یک چارچوب عملی و تمرین هرروزه برای بهتر شدن. یکی از مهم‌ترین نخبگان حوزه‌ی رفتارشناسی عادت‌ها، جیمز کلیر در این کتاب راهکارها و استراتژی‌هایی را معرفی می‌کند که با کمک آن‌ها می‌توانید برای خود عادت‌های خوب ایجاد کنید، عادت‌های بد را بشکنید و ترک کنید. تغییرات کوچکی که منجر به نتایج شگفت‌انگیزی می‌شوند.
پیشنهاد ویژه کتاب عادت های اتمی

عادت‌های اتمی درباره‌ی چیست؟

اگر در چنگال عادت‌های بد گرفتار شده‌اید و راه خلاصی از آن ها پیدا نمی‌کنید، نگران نباشید. شما تنها کسی نیستید که در چنین مخمصه‌ای گیر افتاده. این مشکلی است که خیلی‌ها دچارش می‌شوند و اکثرا فکر می‌کنند که ایراد از خودشان است. ولی نمی‌توان گفت که ایراد از خودتان است. ایراد از سازوکاری است که با آن زندگی می‌کنیم.
عادت‌های بد مدام تکرار می‌شوند و تا چشم‌ به هم می‌زنیم می‌بینیم که هر روز ناخودآگاه تکرارشان می‌کنیم. همیشه هم غصه‌شان را می‌خوریم و در پی تغییر دادنشان هستیم. پس چرا موفق نمی‌شویم؟ مسئله، سازوکار تغییر است! این سیستم است که تعیین می‌کند تا کجا در رسیدن به اهدافمان موفق می‌شویم. عادت‌های اتمی سیستمی را پیش روی خواننده می گذارد که با استفاده از آن بتواند به هدفش، که برهم‌زدن عادت‌های بد و پیدا کردن عادت‌های خوب است، برسد.   

نویسنده چه روشی برای بیان مسئله دارد؟

یکی از ویژگی‌های بارز جیمز کلیر، توانایی او در ساده بیان کردن مطالب عمیق و پیچیده است. او در این کتاب سراغ موضوعی رفته که ریشه در علوم تخصصی و پیچیده ای مثل زیست‌شناسی، روان‌شناسی و علوم اعصاب دارد. ولی خیالتان راحت! کلیر طوری این موضوع را شرح داده که برای هر خواننده‌ای هم خواندنش راحت باشد و هم قابل‌استفاده. او با استفاده از زبانی ساده و روان، و آمیخته کردن متن با داستان‌هایی واقعی از انسان‌هایی که با غلبه بر عادت‌های بد و شکل دادن عادت‌های خوب به موفقیت رسیده‌اند، کتابی بنویسد که به‌غایت خوش‌خوان و همه‌فهم است. 
نویسنده برای ملموس کردن نظریاتش سراغ سرگذشت آدم‌های گوناگونی رفته؛ از برندگان مدال المپیک گرفته تا هنرمندان، رهبران تجاری، پزشکان ماهری که جان‌های بسیاری را نجات داده‌اند و حتی کمدین‌ها! معجون دلپذیری که کلیر در عادت‌های اتمی فراهم کرده به‌خوبی نتیجه‌ی واقعی عمل به ایده‌هایش را به خواننده نشان می‌دهد.

سخن اصلی جیمز کلیر

عادت‌های اتمی چه می‌آموزد؟

با خواندن عادت‌های اتمی یاد می‌گیریم که چگونه:
سیستمی طراحی کنیم تا هر روز ۱درصد از روز قبل بهتر شویم.
عادت‌های بدمان را بشکنیم و خودمان را به عادت‌های خوب بند کنیم.
- از اشتبا‌ه‌های رایج رفتاری اجتناب کنیم و در تله‌ی آن‌ها گرفتار نشویم.
انگیزه و اراده‌ی لازم برای تغییر را بازیابیم.
هویتی قوی برای خود بسازیم و اعتماد و اعتقادمان را به خود افزایش دهیم.
وقتمان را صرف ساختن عادت‌های خوب و عمل کردن به آن‌ها کنیم، حتی وقتی که زمانه بنای ناسازگاری دارد!
محیط زیستمان را طوری طراحی کنیم که دستیابی به موفقیت در آن آسان‌تر شود.
تغییرات ساده و کوچکی را ایجاد کنیم که رقم‌زننده‌ی نتایج بزرگی برایمان باشند.
در میانه‌ی راه اشتباهی که می‌رویم بتوانیم راه درست را بشناسیم و قدم در آن بگذاریم.
و مهم‌تر از همه این که چگونه این ایده‌ها را در زندگی‌مان پیاده کنیم و میوه‌اش را بچینیم.

ایده‌ی اصلی کتاب

سخن اصلی جیمز کلیر در این کتاب کوتاه اما پربار است: تغیرات کوچک، نتایج بزرگ!
او برای نشان دادن اهمیت تغییرات کوچک مستمر از مدل‌سازی ریاضی استفاده می‌کند و به این نتیجه می‌رسد که اگر روزی تنها ۱ درصد اوضاع خودمان را بهتر کنیم می‌توانیم در پایان سال ۳۷ درصد نتایج بهتری بگیریم. این روند هر چه بیشتر پی گرفته شود به‌صورت تصاعدی نتایج بهتر و بزرگ‌تری را رقم می‌زند.
کلیر به دنبال ترغیب خواننده است تا عادت‌های بدش را بشناسد، آن‌ها را بشکند، عادت‌های خوب ایجاد و به آن‌ها عمل کند. فرمول ساده‌ای که نتیجه‌ی بسیار خوبی به همراه دارد.
البته باید به این نکته توجه داشته که تمام صحبت‌هایی که کلیر می‌کند یک شرط اساسی دارند و آن هم عمل کردن مستمر و هرروزه به آن‌هاست.

خلاصه ای از کتاب عادت های اتمی

چه ترجمه‌هایی از عادت‌های اتمی در بازار کتاب موجود است؟

کتاب جیمز کلیر در ایران هم مثل خیلی از نقاط دنیا حسابی پرطرفدار و پرفروش است. به همین دلیل هم ترجمه‌های متعددی از آن در ایران به چاپ رسیده که از این میان یکی نسبت به بقیه ممتاز است و آن هم نسخه‌ای است که توسط نشر نوین با ترجمه‌ی هادی بهمنی منتشر کرده است. نشر نوین برای انتشار این کتاب حق انتشار آن در ایران (کپی‌رایت) را خریداری کرده و کتاب با اجازه‌ی نویسنده‌ و ناشر اصلی آن منتشر شده است.
در اینجا فهرستی از ترجمه‌های مختلف این کتاب آورده‌ایم:
عادت‌های اتمی، ترجمه‌ی هادی بهمنی، نشر نوین (با رعایت قانون کپی‌رایت)
عادت‌های اتمی، ترجمه‌ی مسلم روفی، ادبیات معاصر
عادت‌های اتمی، ترجمه‌ی سمیه‌سادات آل‌حسینی، آلاچیق
عادت‌های اتمی، ترجمه‌ی غلام‌حسین علی مازندرانی، آرایان
عادت‌های اتمی، ترجمه‌ی لادن شریعت‌زاده، نسل نواندیش
عادت‌های اتمی، ترجمه‌ی هوشمند دهقان، هورمزد

آمارها درباره‌ی عادت‌های اتمی

فروش بیش از ۱۵ میلیون نسخه‌ای
ترجمه شده به بیش از ۵۰ زبان زنده‌ی دنیا
رتبه‌ی اول پرفروش‌های نیویورک تایمز
رتبه‌ی اول پرفروش‌های دسته‌ی خودیاری در آمازون

طرفداران عادت‌های اتمی دیگر سراغ چه کتاب‌هایی بروند؟

قدرت عادت، چارلز داهیگ، ترجمه‌ی الهام شریف، نسل نواندیش
عادت‌های خرد، بی جی فاگ، ترجمه‌ی مهسا صمدی، میلکان
کتاب اثر مرکب، دارن هاردی، ترجمه‌ی علیرضا خاکساران، آموخته
هفت عادت مردمان موثر، استیون کاوی، ترجمه‌ی الهام خرسندی، هورمزد
اصل‌گرایی، گرگ مک‌کیون، ترجمه‌ی بهنام شاهنگیان و مهدی مصلحی، آموخته
کار عمیق، کال نیوپورت، ترجمه‌ی ناهید ملکی، نوین توسعه
طرز فکر، کارول اس دویک، ترجمه‌ی شهلا ثریاصفت، نوین توسعه
کلید را بزن، چیپ هیث، ترجمه‌ی میترا معتضد، البرز
فکر کردن بی‌درنگ و بادرنگ، دانیل کانمن، ترجمه‌ی حسین علیجانی رنانی و جمشید پرویزیان، ققنوس
عنصر اصلی، جی پاپسان و گری کلر، ترجمه‌ی رضا اسکندری آذر، نشر نون

عادت‌های اتمی را چه کسانی بخوانند؟

با اطمینان خوبی می توان گفت: همه! عادت‌های اتمی خوش‌خوان است و زبانی ساده و صمیمی دارد. مطالب با وضوح بالا بیان شده‌اند و هر کسی با هر سطحی از دانش می‌تواند از آن بهره ببرد. کسانی که علاقمند به دسته کتاب‌های خودیاری، توسعه‌ی فردی و روان شناسی‌اند از این کتاب لذت خواهند برد و همین طور هر کسی که در پی تغییر دادن روند زندگی و ترک کردن عادت‌های بد و پیدا کردن عادت‌های خوب است.

مروری بر آنچه خواندیم

تغییرات کوچک، نتایج بزرگی را رقم می‌زنند. این ایده‌ی اصلی کتاب عادت‌های اتمی است.
عادت‌های اتمی با ارائه‌ی راهکارهایی عملیاتی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با شناسایی و شکستن عادت‌های بد و همین‌طور ساختن به‌کارگیری عادت‌های خوبی تغییرات مهم و مفیدی را در زندگی ایجاد کرد.
عادت‌های اتمی یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی خودیاری و توسعه‌ی فردی است که تاکنون به بیش از ۵۰ زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است.
عادت‌های اتمی ساده و خوش‌خوان است و برای هرکسی که علاقمند به ایجاد تغییر در زندگی است مناسب است.

Separator

یک جرعه از کتاب

به‌سادگی می‌توان درباره‌ی اهمیت یک لحظه‌ی تعیین‌کننده اغراق کرد یا ارزش بهبودهای کوچک و روزمره را دست‌کم گرفت. غالبا خودمان را قانع می‌کنیم که موفقیت بزرگ به اقدام بزرگ نیاز دارد. چه هدفمان کاهش وزن، ساختن ساختمان، نوشتن کتاب، بردن یک مسابقه و چه دستیابی به هر هدف دیگری باشد.
تغییر عادت‌هایمان به دو دلیل چالش‌برانگیز است: (۱) سعی می‌کنیم مورد اشتباهی را تغییر دهیم و (۲) سعی می‌کنیم عادت‌هایمان را به شیوه‌ی نادرست تغییر دهیم.
هر زمان که مکرراً با مشکلی برخورد می‌کنید، مغزتان اتوماتیک‌وار، شروع به پروسه‌ی حل آن می‌کند. عادت‌هایتان تنها مجموعه‌ای از راهکارهای خودکار هستند که مشکلات و تنش‌های مداوم شما را حل می‌کنند.
این یکی از غافلگیرکننده‌ترین بینش‌ها درباره‌ی عادات ما است: نباید لزوماً از سرنخی که موجب شروع یک عادت می‌شود آگاه باشید. می‌توانید یک فرصت را شناسایی کنید و بدون اینکه توجه خودآگاه‌تان را به آن اختصاص دهید، اقدام نمایید. اینجاست که عادت‌ها، مفید واقع می شوند.
اکثر افراد فکر می‌کنند انگیزه‌ی لازم را ندارند، درحالی‌که در واقع فقدان شفافیت وجود دارد. همیشه زمان و مکان اقدام مشخص نیست. برخی افراد کل زندگی‌شان را منتظر زمان صحیح و حضور در مکان درست می‌مانند تا ارتقا پیدا کنند.
انسان‌ها همچون حیوانات گله‌ای هستند. دوست داریم خودمان را در گله جای دهیم، با دیگران رابطه برقرار کنیم و احترام و تایید همتایان را دریافت نماییم. این گرایش‌ها برای بقای ما ضرورت دارند.
ما ابتدایی‌ترین عاداتمان را انتخاب نمی‌کنیم، بلکه تقلیدشان می‌کنیم. ما همان سناریویی را دنبال می‌کنیم که توسط دوستان و خانواده، کلیسا یا مدرسه، جامعه‌ی محلی و جوامع بزرگ‌ترمان به ما داده شده است.
Separator

درباره نویسنده

جیمز کلیر متولد سال ۱۹۸۵ در همیلتون از ایالت اوهایو آمریکاست. او فارغ‌التحصیل رشته‌ی بیومکانیک از دانشگاه دنسین است و سال‌هاست در حوزه‌ی علوم رفتاری و تبارشناسی عادت‌ها فعالیت می‌کند. مهم‌ترین اثر او کتاب عادت‌های اتمی است که تا کنون بیش از ۱۵ میلیون نسخه از آن به فروش رفته و به بیش از ۵۰ زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است.
کلیر یک وبسایت شخصی به آدرس jamesclear.com دارد که به‌طور منظم در آن یادداشت می‌نویسد و هرهفته خبرنامه‌ی ویژه‌ای را برای بیش از ۲میلیون دنبال‌کننده‌ی وبسایتش ارسال می‌کند. یادداشت‌های او در نشریات معتبری مثل نیویورک تایمز، فوربس و تایم منتشر می‌شوند.
Separator

سوالات متداول

• مجموعه‌ی جورنال خرده‌عادت‌ها، ترجمه‌ی فاطمه جابیک، میلکان
• ذهنیت برنده، ترجمه‌ی سبحان خسروجردی، میلکان
• قدرت شروع ناقص، ترجمه‌ی سید ایوب کوکبی، میلکان
• «کتابی مفید و فوق‌العاده کاربردی» - مارک مانسون؛ نویسنده‌ی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی
• این دستنامه‌ی سرگرم‌کننده، برای شما که می‌خواهید عادت‌های بدتان را از بین ببرید و عادت‌های خوب ایجاد کنید، یک راهنماست.» - آدام کرفت؛‌نویسنده‌ی کتاب اورجینال‌ها
• «کتاب متفاوتی که درکتان از هر روز را تغییر می‌دهد تا زتدگی را زندگی کنید.» - رایان هالیدی؛ نویسنده‌ی کتاب مانع یک راه است
Separator

کتاب‌های مشابه

Separator

نظر کاربران

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.