جغد سیاه
معرفی خواندنی‌ترین کتاب‌ها
دسته بندی: روانشناسی

قدرت شروع ناقص

جیمز کلیر
7 دقیقه
قدرت شروع ناقص
98
0
درباره‌ی کتاب «قدرت شروع ناقص»
چطور می‌شود کارها را بهتر انجام داد؟

معرفی کوتاه

چطور می‌شود کارها را بهتر انجام داد؟ قدرت شروع ناقص درباره‌ی بهتر انجام دادن کارهاست. آن هم با پذیرفتن تمام کمبودها و نقص‌ها و مهم‌تر از همه پرهیز از ایدئال‌گرایی بی‌ثمر.

موضوع کتاب قدرت شروع ناقص

قدرت شروع ناقص درباره‌ی چیست؟

جیمز کلیر، نویسنده‌ی برجسته‌ی کتاب‌های خودیاری، در قدرت شروع ناقص که در واقع مجموعه‌ای از جستارهای منتشرشده‌ی او در وبسایت شخصی‌اش و رسانه‌های مختلف است، نکاتی را مطرح می‌کند که با کمک آن‌ها می‌توان کارها را بهتر انجام داد. این کارها می‌توانند هر چیزی باشند، مثلا کتاب خواندن یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار. کلیر در قدرت شروع ناقص از راه و روش انجام دادن کارها و نوع نگاه به این مسئله می‌گوید و رهنمودهای ارزشمندی را به خواننده می‌دهد.

 می‌توانید کتاب‌های جیمز کلیر در گودریدز را در اینجا ببینید.

بهترین شروع، شروع ناقص است!

احتمالا برای شما پیش آمده که قصد انجام کاری را دارید و عزمتان را جزم کرده‌اید که بی‌عیب‌ونقص انجامش دهید. برای این کار سعی در فراهم کردن تمام امکانات لازم می‌کنید، چهره‌ها یا کسب‌وکارهای موفق را الگوی خود قرار می‌دهید و دلتان روشن است که نتیجه‌ای عالی خواهید گرفت. اکثر کسانی که کارشان را با این تفکر شروع می‌کنند خیلی زود شکست می‌خورند. چون وسواس ایدئال‌گرایی به جانشان می‌افتد و به جای تمرکز بر انجام دادن کار و به جریان انداختنش، تمام فکر و ذهنشان می‌شود رفع کم‌وکاستی‌ها. 
کلیر در این کتاب از اهمیت شروع ناقص می‌گوید. از اینکه مهم نیست چه میزان از امکانات و منابع موجود را دارید، مهم این است که با علم به همه‌ی این کاستی‌ها کار را شروع کنید. شروع ناقص، قدرتی دارد که پیشران اصلی به سوی موفقیت است.
شروع ناقص باعث می‌شود تا کارها به‌خاطر وسواس‌های ایدئال‌گرایانه کار به تعویق نیفتد و یا به‌خاطر نداشتن آن تصویر ایدئال آدم را دلسرد نکند.
کلیر در قدرت شروع ناقص از اهمیت الگوبرداری درست می‌گوید. اگر شخص یا گروه موفقی را الگوی خود قرار می‌دهیم نباید خود را ملزم کنیم که  آن کاری را که الان می‌کند بکنیم و یا آن امکاناتی را که در این لحظه در اختیار دارد تهیه کنیم. باید ببینیم که همین افراد و گروه‌ها در ابتدای مسیرشان چه کرده‌اند نه حالا که پس از سال‌ها تلاش به این نقطه رسیده‌اند.
شروع ناقص این امکان را به فرد می‌دهد تا با برداشتی واقع‌بینانه کار را آغاز کند، از مقایسه‌ها دلسرد نشود، برای خودش خرج اضافی و بی‌ثمر نتراشد و لذت قدم برداشتن به سمت رویاها را بچشد.

شروع ناقص با وجود کاستی‌ها

ساختار کتاب چگونه است؟

قدرت شروع ناقص مجموعه‌ای از فصل‌های کوتاه و بلند است که به هم مرتبط اند و همه حول موضوع واحدی که همان بهتر انجام شدن کارهاست صحبت می‌کنند. 
عناوین فصل های کتاب:
قانون بیست‌هشتاد چه موقع جواب نمی‌دهد؟
هفت راه برای بهتر به‌خاطرسپردن کتاب‌ها
پنج گام برای داشتن مغزی خلاق‌تر
چگونه زنجیره‌ای از عادات خوب بسازیم
برنامه‌ی پانزده‌دقیقه‌ای آنتونی ترولوپ برای نوشتن بیش از چهل کتاب
روش آی‌وی لی؛ برنامه‌ی پیشنهادی متخصصان برای به‌حداکثررساندن بهره‌وری
افسانه‌ی چندوظیفگی
هیچ‌گاه قبل از ظهر ایمیل‌تان را بازبینی نکنید
بهره‌وری از نگاهی دیگر
راهبرد «دو لیست» وارن‌بافت
ایمیل؛ قربان‌گاه زمان
فیزیک بهره‌وری
چگونه بیشتر بخوانیم
تنها روش بهره‌وری که به آن نیاز دارید
چگونه با «جعبه آیزنهاور» بهره‌وری خود را افزایش و فعالیت‌های هدردهنده‌ی زمان را کاهش دهیم
چگونه کارها را پشت گوش نیندازیم؟
قدرت شروع ناقص
بیست‌وپنج‌هزار صبح در اختیار شماست
«سرعت متوسط» شما در زندگی، سلامت و کارتان چقدر است؟
چطور بهتر تمرکز کنیم
سه روش واقعا کاربردی در مدیریت زمان
چرا شروع‌کردن از موفق‌شدن مهم‌تر است؟
با کارهای فوری‌تان زندگی می‌کنید یا کارهای مهم؟
قدرت اراده چطور عمل می‌کند
وقتی ایده‌های زیادی دارید و زمان کافی ندارید، چه کار باید بکنید
اجازه دهید ارزش‌های‌تان معیار تصمیم‌گیری‌های‌تان باشند
پنج درس درباره‌ی اشتباه کردن
کارهایی را که پیش‌تر جواب داده‌اند بیشتر انجام دهید
چگونه ذهن‌تان را پاک‌سازی و با استفاده از قوانین مبین نیروی اراده‌تان را آزاد کنید
چگونه تصمیم‌های روزانه‌تان را بهینه کنید
قانون «بیست شکاف»وارن بافت
چیزهایی که درباره‌ی اهمیت‌شان مبالغه می‌شود در مقابل چیزهایی که دست‌کم گرفته می‌شوند
پنج خطای فکری رایج که شما را از تصمیم‌گیری‌های خوب دور می‌کنند
سه مرحله‌ی شکست در زندگی و نحوه‌ی کنارگذاشتن آن‌ها
جنبه‌ی منفی حفظ تعادل بین زندگی و کار
همه‌ی مدل‌ها غلط و بعضی مفیدند
ایده‌های مبتکرانه چطور ظاهر می‌شوند
چرا حقایق نظرمان را تغییر نمی‌دهند
چگونه ذهن‌مان را روی چیزهای مهم متمرکز کنیم
زانشین
متخصصان چطور تشخیص می‌دهند که روی چه چیزی تمرکز کنند
ترفند نهایی بهره‌وری نه‌گفتن است
یادداشت‌ها

ایده‌ی اصلی کتاب

ایده‌ی اصلی جستارهای کلیر در قدرت شروع ناقص، تمرکز بر تکنیک‌ها و آموزه‌هایی است که باعث بهتر انجام شدن کارها می‌شوند. مهم‌ترین ایده‌ی مطرح شده در این کتاب اهمیت شروع ناقص است. یعنی شروعی که به دور از ایدئال‌گرایی و الگوبرداری‌های غلط و با اتکا به درک درست از وضع و منابع موجود است.
کلیر در جستارهای این کتاب درباره‌ی موضوعات گوناگونی از قبیل بهره‌وری، تمرکز، خلاقیت و بهبود زندگی صحبت می‌کند.

بخشی از متن کتاب قدرت شروع ناقص

منتقدان درباره ی قدرت شروع ناقص چه می‌گویند؟

«قدرت‌های اتمی کتاب درجه‌یکی بود ولی این یکی بهتر است! شیفته‌ی اینم که جیمز کلیر چطور مفاهیم پیچیده را به قطعه‌های کوچک ساده و قابل فهم خرد می‌کند.» -مارک منسن
«جیمز کلیر دوباره یک کار بزرگ کرد. هر کسی که به دنبال یک تغییر ماندگار و اساسی در زندگی‌اش است باید بخواند.» - گرچن رابین

طرفداران قدرت شروع ناقص دیگر سراغ چه کتاب‌هایی بروند؟

باشگاه پنج‌صبحی‌ها، رابین شارما، ترجمه‌ی رضا اسکندری آذر، نشر نون
عادت‌های خرد، بی جی فاگ، ترجمه‌ی مهسا صمدی، میلکان
اثر مرکب، دارن هاردی، ترجمه‌ی علیرضا خاکساران، آموخته
هفت عادت مردمان موثر، استیون کاوی، ترجمه‌ی الهام خرسندی، هورمزد
اصل‌گرایی، گرگ مک‌کیون، ترجمه‌ی بهنام شاهنگیان و مهدی مصلحی، آموخته
کتاب کار عمیق، کال نیوپورت، ترجمه‌ی ناهید ملکی، نوین توسعه
طرز فکر، کارول اس دویک، ترجمه‌ی شهلا ثریاصفت، نوین توسعه
کلید را بزن، چیپ هیث، ترجمه‌ی میترا معتضد، البرز
فکر کردن بی‌درنگ و بادرنگ، دانیل کانمن، ترجمه‌ی حسین علیجانی رنانی و جمشید پرویزیان، ققنوس
صبح جادویی، هال الرود، ترجمه‌ی فاطمه کریمی، نسل نواندیش

قدرت شروع ناقص را چه کسانی بخوانند؟

این کتاب برای کسانی که به کتاب‌های خودیاری و توسعه‌ی فردی علاقمند هستند مناسب است. همچنین هرکسی که قصد انجام کاری را دارد، خواه یک عادت شخصی روزانه‌ی کوچک و خواه راه‌اندازی کسب‌و‌کاری بزرگ، می‌تواند با استفاده از این کتاب کارش را درست و اثربخش شروع کند و در دام‌های رایج نیفتد.

مروری بر آنچه خواندیم

بهترین شروع، شروع ناقص است! این ایده‌ی اصلی کتاب قدرت شروع ناقص است.
قدرت شروع ناقص درباره‌ی بهتر انجام دادن کارهاست. آن هم با پذیرفتن تمام کمبودها و نقص‌ها و مهم‌تر از همه پرهیز از ایدئال‌گرایی بی‌ثمر.
قدرت شروع ناقص که در واقع مجموعه‌ای از جستارهای منتشرشده‌ی او در وبسایت شخصی‌ جیمز کلیر و رسانه‌های مختلف است.
هدف جستارهای کلیر در قدرت شروع ناقص، تمرکز بر تکنیک‌ها و آموزه‌هایی است که باعث بهتر انجام شدن کارها می‌شوند. مهم‌ترین ایده‌ی مطرح شده در این کتاب اهمیت شروع ناقص است. یعنی شروعی که به دور از ایدئال‌گرایی و الگوبرداری‌های غلط و با اتکا به درک درست از وضع و منابع موجود است.
هرکسی که قصد انجام کاری را دارد، خواه یک عادت شخصی روزانه‌ی کوچک و خواه راه‌اندازی کسب‌و‌کاری بزرگ، می‌تواند با استفاده از این کتاب کارش را درست و اثربخش شروع کند و در دام‌های رایج نیفتد.

Separator

یک جرعه از کتاب

استفاده از تجارب افراد موفق راهی عالی برای تسریع فرایند یادگیری شماست. ولی به همین اندازه نیز مهم است که بدانیم سیستم‌ها، عادت‌ها و راهبردهای امروز افراد موفق احتمالا همان‌هایی نیست که در شروع مسیرشان از آن استفاده کرده‌اند. چیزی که امروز برای آن‌ها بهینه است لزوما همان چیزی نیست که شما هم برای شروع به آن نیاز دارید.
وقتی مهم‌ترین کار را قبل از همه انجام دهید، هیچ‌گاه روز خود را در حالی به پایان نمی‌برید که کار مهم آن روز را از قلم انداخته باشید. با پیروی از این راهبرد ساده - حتی اگر برنامه‌تان به هر دلیلی به هم بریزد - روزتان را با بهره‌وری زیادی به پایان خواهید رساند.
دنیای ما کم‌کم حساسیت بیشتری به مقایسه‌ها و اعتبارسنجی‌ها پیدا می‌کند. بینش فکری مردم به مرحله‌ی خطرناکی رسیده است: «اگر نتونی نفر شماره‌ی یک یا دو باشی، همون بهتر که اصلا بازی نکنی.»
بیشتر اوقات، زندگی خود را وقف کارهای فوری می کنید، نه مهم. بیم آن وجود دارد که اگر با این روال ادامه دهید، هیچ‌گاه کارهای فوری تان تمام نشود و فراغتی برای تحقق خواسته‌های آرمانی و واقعی‌تان پیدا نکنید.
زمانی می‌توانید به حس غریزی‌تان اعتماد کنید که دانش و تجربه‌ی لازم را برای دفاع از آن داشته باشید. در حوزه‌هایی که ثابت شده است تخصص دارید، می‌توانید به خودتان اعتماد کنید که تصمیم‌های هوشمندانه بگیرید. در موارد دیگر، تنها راه کشف چیزهای موثر این است که فلسفه‌ی آزمودن را بپذیریم.
وقتی دارید به یک مشکل پیچیده می‌پردازید، معمولا بهتر است چیزی را که از قبل جواب داده دنبال کنید. هر ایده‌ای که الان دارد جواب می‌دهد، آزمایش‌های فراوانی را پشت سر گذاشته است. ایده‌های قدیمی سلاح‌های پنهان‌اند زیرا تا الان توانسته‌اند در دنیایی پیچیده دوام بیاورند و موفق باشند.
انسان‌ها به دیدگاهی نسبتا صحیح به جهان نیاز دارند که زنده بمانند. اگر مدل‌تان از حقیقت با جهان واقعی تفاوت زیادی داشته باشد، هر روز تقلا می‌کنید اقداماتی موثر انجام دهید.
Separator

درباره نویسنده

جیمز کلیر متولد سال ۱۹۸۵ در همیلتون از ایالت اوهایو آمریکاست. او فارغ‌التحصیل رشته‌ی بیومکانیک از دانشگاه دنسین است و سال‌هاست در حوزه‌ی علوم رفتاری و تبارشناسی عادت‌ها فعالیت می‌کند. مهم‌ترین اثر او کتاب عادت‌های اتمی است که تا کنون بیش از ۱۵ میلیون نسخه از آن به فروش رفته و به بیش از ۵۰ زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است.
کلیر یک وبسایت شخصی به آدرس jamesclear.com دارد که به‌طور منظم در آن یادداشت می‌نویسد و هرهفته خبرنامه‌ی ویژه‌ای را برای بیش از ۲میلیون دنبال‌کننده‌ی وبسایتش ارسال می‌کند. یادداشت‌های او در نشریات معتبری مثل نیویورک تایمز، فوربس و تایم منتشر می‌شوند.
Separator

سوالات متداول

قدرت شروع ناقص در ایران توسط نشر میلکان با ترجمه‌ی ایوب کوکبی و فرزانه حاج‌خلیلی منتشر شده است. این کتاب در قطع رقعی با جلد شومیز چاپ شده و ۲۲۴ صفحه دارد.
• مجموعه‌ی جورنال خرده‌عادت‌ها، ترجمه‌ی فاطمه جابیک، میلکان
• ذهنیت برنده، ترجمه‌ی سبحان خسروجردی، میلکان
• عادت‌های اتمی، ترجمه‌ی هادی بهمنی، نشر نوین (با رعایت قانون کپی‌رایت)
Separator

کتاب‌های مشابه

Separator

نظر کاربران

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.