جغد سیاه
معرفی خواندنی‌ترین کتاب‌ها
86
0
رابطه‌ی جسم و ذهن
درباره‌ی کتاب «شفای زندگی»

معرفی کتاب

کتاب «شفای زندگی» زندگی میلیون‌ها نفر را دگرگون کرده است.

لوئیز هی، نویسنده‌ی کتاب، به رابطه‌ی عمیق میان ذهن و بدن می‌پردازد. او معتقد است ریشه‌ی تمام بیماری‌ها و امراض جسم در ذهن است. افکار و عقاید دست‌وپاگیر، اختیار ما و زندگی‌مان را در دست می‌گیرند و دست و بال ما را می‌بندند.

از طرفی هدف دارو و درمان‌های امروزی حذف علایم بیماری در بدن است، بنابراین انسان ناچار است برای درمان به ابزارهایی مثل شیمی‌درمانی یا داروهای شیمیایی و عمل‌های جراحی رو بیاورد؛ اما رویکرد لوئیز هی برای درمان امراض جسمی این است که ریشه‌های روانی یا ذهنی بیماری را تشخیص دهیم و برای برطرف کردن‌شان دست به کار شویم.

آنچه درباره‌ی خودمان فکر می‌کنیم به حقیقت زندگی‌مان تبدیل می‌شود. خود انسان مسئول اتفاقاتی است که در زندگی‌اش روی می‌دهد، چه خوب و چه بد.

او معتقد است اضطراب و الگوهای فکری ناسالم و عقایدمان درباره‌ی خودمان باعث بیمار شدن جسم‌مان می‎شود، در نتیجه، بهترین راه‌ برای ایجاد تغییری مثبت در بدن، این است که طرز فکرمان را تغییر دهیم.

این کتاب راه‌حلی قدرتمند پیش رویمان می‌گذارد تا از طریق آن بتوانیم به ریشه‌های بیماری‌ها و امراض جسمی‌مان پی ببریم. این کتاب مملو از جملات تأکیدی مثبت است که در واقع به تغییر طرز تفکر ما کمک می‌کند. جملات تأکیدی همچون دانه‌هایی که در خاک می‌کاریم، رشد می‌کنند و جوانه می‌زنند. 

تاکید کتاب شفای زندگی بر ارتباط ذهن و جسم

ویژگی «شفای زندگی» نسبت به دیگر آثار خودیاری

نویسنده در این کتاب تمرین‌هایی را نیز گنجانده است تا از طریق آن‌ها گذشته را رها کنید، ببخشید و بگذرید، عشق ورزیدن به خودتان را بیاموزید و خودتان را همان‌طور که هستید بپذیرید، مثبت‌تر بیندیشید، بدانید که با قدرت تفکرتان به هر چه بخواهید می‌رسید.

همچنین با این تمرین‌ها جملات تأکیدی را می‌آموزید. کار کردن روی این تمرین‌ها به شما می‌آموزد الگوهای فکری منفی‌تان را شناسایی کنید و تغییرشان بدهید؛ همچنین متوجه می‌شوید چطور الگوهای فکری روی زندگی‌تان تأثیر می‌گذارند و مهم‌تر از همه اینکه با انجام تمرین‌ها یاد می‌گیرید چگونه طرز تفکر منفی را تغییر دهید. البته این کار آسان نیست و به تمرکز، تعهد و پشتکار برای ادامه‌ دادن نیاز دارد. با پیشرفت در این مسیر، کم کم شاهد تغییرهای مثبت در زندگی‌تان خواهید بود. 

تمرین های کتاب شفای زندگی

«شفای زندگی» روایت شخصی نویسندگانش است؟

لوئیز هی به طور خلاصه به داستان زندگی‌اش اشاره می‌کند. اما این کتاب زندگی‌نامه‌ی نویسنده نیست. او مصیبت‌ها و دردسرهای حل‌نشدنی بسیاری را پشت سر گذاشت، اما سرانجام توانست به نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش تبدیل شود. او توضیح می‌دهد چگونه توانست از دوران کودکی و نوجوانی سختی که داشت عبور کند و زندگی موفقی را برای خود تدارک ببیند. 

نویسنده‌ی «شفای زندگی» چه می‌گوید؟

لوئیز هی با نوشتن این کتاب قصد داشته دانسته‌ها و آموخته‌هایش را با دیگران در میان بگذارد. او که پیش‌تر کتاب «شفای تن» را نوشت، به درخواست خوانندگانش تصمیم گرفت اطلاعاتی را درباره‌ی نگرش و آموزه‌هایش با آن‌ها در میان بگذارد.

شالوده‎‌ی فکری این نویسنده بر این نگرش متمرکز است که: «اگر حاضر باشیم با ذهن و روان‌مان کلنجار برویم، پس تقریباً می‌توانیم همه‌ی امراض را شفا دهیم.» او توضیح می‌دهد که چگونه عقاید و افکار دست‌وپاگیر منجر به بیماری می‌شوند و معتقد است که ما می‌توانیم با تغییر طرز فکرمان و هدایت آن به سمت مثبت‌اندیشی، از بیماری دور شویم و کیفیت زندگی‌مان را بهتر کنیم.

هرچند، منظور او مثبت‌اندیشی سمی نیست. مثلاً اگر در مسیر به سمت محل کار، لاستیک ماشین‌تان پنچر شد، هیچ راهی جز عوض کردن تایر ندارید، ولی اگر مدام فکر کنید: «همیشه این بلا سر من می‌آید» یا «هر چی بدبختی است، مال من است» اوضاع برایتان بدتر پیش می‌رود. لوئیز هی می‌گوید بهتر است در این جور مواقع رویکرد خود را نسبت به اتفاقات تغییر دهیم و فکر کنیم لازم بوده است با کمی تأخیر به محل کار برسیم. 

«شفای زندگی» شفا‌بخشِ زندگی همه

خود لوئیز هی می‌گوید این کتاب برای همه مناسب است: «پیام من ساده است و محدود به مرزها نمی‌شود.» کتاب «شفای زندگی» به بیش از چهل زبان ترجمه شده است و هر روز که می‌گذرد افراد زیادی را در سراسر جهان شفا می‌دهد، زندگی‌شان را دگرگون و غنی می‌کند. تا به امروز خوانندگان بسیاری خبر داده‌اند که جملات تأکیدی مثبت تغییرات گسترده‌ای در زندگی‌شان ایجاد کرده است. 

بخشی از کتاب شفای زندگی

بازتاب انتشار «شفای زندگی»

مارک اوپنهایمز، خبرنگار کتاب روزنامه‌ی نیویورک تایمز، در سال 2008 گفته بود: «لوئیز هی یکی از نویسندگان پرفروش تاریخ است. هیچ‌کدام از نویسندگان زنی که آثارشان پرفروش‌تر بوده است ـ مانند جی.کی رولینگ، دانیل استیل و باربارا کارتلند ـ قلمرویی در صنعت نشر ندارند.» وین دایر نویسنده کتاب «ده راز دستیابی به موفقیت و آرامش درون» می‌گوید: «لوئیز هی با روح شما صحبت می‌کند، همان‌جا که فرایند شفا آغاز می‌شود... من عاشق این کتابم... و عاشق لوئیز هی.» 

جوایز و عملکرد «شفای زندگی»

تا به امروز بیش از 50 میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز نام گرفته است. همچنین این کتاب به چهل زبان ترجمه شده که نشان‌دهنده‌ی تأثیر شگرفش بر خودیاری و رشد فردی دارد. «شفای زندگی» پرفروش‌ترین کتاب غیرداستانی تاریخ شناخته می‌شود.

ترجمه‌های این کتاب 

شفای زندگی با ترجمه‌های مختلفی در ایران منتشر شده است:
«شفای زندگی» ترجمۀ گیتی خوشدل، انتشارات پیکان
«شفای زندگی» ترجمه‌ی لیلا آزادی، انتشارات معیار
«شفای زندگی: آینه‌ی درون» ترجمه نیلوفر باقری، انتشارات آرمان رشد
«شفای زندگی» ترجمه عسل راسخی، انتشارات ارتباط برتر
«شفای زندگی» ترجمه‌ی گلناز سهرابی، انتشارات ندای معاصر (زرین کلک)
«شفای زندگی: شفای جسم و جان» ترجمه آزاده تویسرکانی، انتشارات زرین آرا
«زندگی از نو» ترجمه بابک وردی پناه، انتشارات ژرف

اگر از «شفای زندگی» خوشتان آمد، این کتاب را هم پیشنهاد می‌کنیم

کتاب نیروی حال نوشته‌ی اکهارت توله: این کتاب بر اهمیت آگاهی از لحظه‌ی حال به منظور رسیدن به آرامش ذهنی و تندرستی تمرکز دارد.

مروری بر آنچه خواندیم

کتاب «شفای زندگی» بر قدرت ذهن و ارتباطش با سلامت جسم تأکید دارد. 
بهترین راه‌ برای ایجاد تغییری مثبت در بدن، این است که طرز فکرمان را تغییر دهیم.
آموختن شیوه‌های شناسایی الگوی فکری منفی و راه دوری کردن از آن‌ها. 
این کتاب زندگی‌نامه‌ی نویسنده نیست. 
شالوده‎‌ی فکری نویسنده بر این نگرش متمرکز است که: «اگر حاضر باشیم با ذهن و روان‌مان کلنجار برویم، پس تقریباً می‌توانیم همه‌ی امراض را شفا دهیم.»
خواندن این کتاب به همه توصیه می‌شود. به گفته‌ی لوئیز هی: «پیام من ساده است و محدود به مرزها نمی‌شود.»
لوئیز هی یکی از نویسندگان پرفروش تاریخ است.
«شفای زندگی» پرفروش‌ترین کتاب غیرداستانی تاریخ شناخته می‌شود.
لوئیز هی استاد سخنران و نویسنده‌ی کتاب‌های انگیزشی بی‌شماری است
شفای زندگی با ترجمه‌های مختلفی در ایران منتشر شده است
اگر از «شفای زندگی» خوشتان آمد، خواندن «نیروی حال» از اکهارت توله را پیشنهاد می‌کنیم. 
«شفای زندگی» به ما یاد می‌دهد چگونه با مشکلات و ناملایمات زندگی روبرو شویم. 
خواندن این کتاب به کسانی که به دنبال آرامش ذهنی و درک بالاتری از مسائل پیرامون‌شان هستند، توصیه می‌شود.

Separator

یک جرعه از کتاب

ما صددرصد در برابر همه تجربه‏ هایمان مسؤول هستیم.
هر اندیشه ‏یى که از ذهن ما میگذرد، آینده ما را می ‏آفریند.
نقطه اقتدار همواره در لحظه حال است.
عذاب هرکس به ‏دلیل انزجار از خویشتن، و احساس گناه است.
درونی ترین احساس هرکس این است که:
«آنچنان که باید خوب نیستم.»
این تنها یک اندیشه است و اندیشه را می توان عوض کرد.
انزجار و انتقاد و احساس گناه‏ بیش از هر الگوى دیگر صدمه می ‏زند.
دست کشیدن از نفرت و انزجار حتى مرض سرطان را نابود می ‏کند.
هنگامى که به‏ راستى خود را دوست بداریم، همه چیزهاى نیکوى زندگى به حرکت درمی ‏آید.
ما باید گذشته را رها کنیم و همه را ببخشاییم.
باید مشتاقانه بخواهیم که خویشتن‏دوستى را بیاموزیم.
تأیید و پذیرش خویشتن در زمان حال، کلید دگرگونی هاى مثبت است.
این ماییم که این به اصطلاح «بیمارى» را در تن خود می آفرینیم.
در لایتناهاى حیات ـ آنجا که ساکنم ـ هرچند زندگى همواره دگرگون می ‏گردد، همه‏ چیز عالى و کامل و تمام ‏عیار است.
نه آغازى هست و نه پایانى، آنچه هست تنها چرخش و واچرخش جوهر و تجربه ‏هاست.
زندگى هرگز مانده و ایستا و کهنه نیست.
زیرا هر لحظه همواره سرشار از طراوت و تازگى است.
من با قدرتى که مرا آفرید یگانه‏ ام، و این قدرت این اقتدار را به من داده است که شرایط خود را بیافرینم.
من از این آگاهى شادمانم که قدرت ذهنم در اختیار من است و هرگونه که م‏ی خواهم به ‏کارش می برم.
آنگاه که از گذشته دور می ‏شویم، هر لحظه‌ی زندگى، نقطه آغازى است.
اینک، این لحظه، اکنون و اینجا، براى من نقطه آغازى است.
در جهانم همه‏ چیز نیکوست.
ما احساس می کنیم آن‏قدر که باید خوب نیستیم و با عدم خویشتن‏دوستى روبرو هستیم. دیدگاه من از زندگى می گوید که اگر مشکلى وجود دارد باید راستین باشد. پس بیایید ببینیم که این اعتقاد از کجا آمده است.
از آن زمان که کودکى خردسال بودیم و می دانستیم که زندگى و خودمان عالى و بی همتا هستیم، چگونه به انسانى بدل شدیم که مشکلاتى دارد و می ‏پندارد که تا اندازه‏ یى بی ‏ارزش است و دوست‏داشتنى نیست؟ کسانى که پیشاپیش خود را دوست می ‏دارند می توانند بیشتر خود را دوست بدارند.
به گل سرخ بیندیشید ـ از لحظه‏ یى که غنچه‏ یى کوچک است تا زمانى که کاملاً می شکفد و حتى لحظه‏ یى که آخرین گلبرگش می ‏افتد ـ همواره زیبا و کامل است و همواره در حال دگرگونى. ما نیز همین ‏گونه ‏ایم. همیشه عالى و کامل و همیشه در حال دگرگونى. بافهم و شعور و هشیارى و دانشى که در اختیار داریم، به بهترین کارى که از ما برمی آید سرگرمیم. هنگامى که فهم و شعور و آگاهى و دانش بیشترى به دست آوریم، به نحوه دیگرى عمل خواهیم کرد.
این پرسش که «آیا حقیقت یا واقعیت دارد؟» دو پاسخ دارد: «بله» و «نه». اگر معتقد باشید که حقیقت دارد، حقیقت دارد. و اگر معتقد باشید که حقیقت ندارد، حقیقت ندارد. لیوان آب ـ بسته به این‏که چگونه آن را بنگرید ـ نیمى پر است و نیمى خالى. به‏ راستى که میلیاردها اندیشه وجود دارد که می ‏توان براى اندیشیدن برگزید.
بیشتر ما همان اندیشه‏ هایى را انتخاب می کنیم که پدر و مادرمان برمی گزیدند. اما مجبور نیستیم که این شیوه را ادامه دهیم. هیچ نص صریح و قانون مدونى نمی گوید که تنها یک راه براى اندیشیدن وجود دارد.
هر اعتقادى را که برگزینم براى من به حقیقت درمی آید، هر اعتقادى را که شما برگزینید، براى شما به حقیقت درمی ‏آید. اندیشه ‏هاى ما می ‏تواند کاملاً متفاوت باشد. زندگی‌ها و تجربه ‏هاى ما نیز می ‏تواند کاملاً متفاوت باشد.
Separator

خلاصه کتاب

لوئیز هی ماجرای زندگی خود را با روایت می‎کند و مفاهیم اصلی کتاب را برمی‌شمرد.

ارتباط میان الگوهای ذهنی و سلامت جسمی معرفی می‌شود. 
توضیحی درباره‌ی تأثیرگذاری افکار و احساسات بر سلامت جسم. 
جملات تأکیدی مثبت چیست و چگونه از آن‌ها برای ایجاد تغییر مثبت در زندگی استفاده کنیم؟
ارائه‌ی جملات تأکیدی منحصربه‌فرد و راهنمایی درباره‌ی استفاده‌ی مؤثر از آن‌ها.

تکنیکی را برای عشق‌ورزی به خود و پذیرش خود معرفی می‌کند. 

فرایند گام به گام برای پرورش عشق‌ورزی به خود را می‌آموزد. 
تکنیکی را برای رها کردن احساسات منفی و پیشبرد تغییر مثبت معرفی می‌کند. 
درباره‌ی اهمیت رسیدگی به کودک درون در مسیر خودیاری بحث می‌کند. 
فواید ابراز عشق و شفقت به دیگران را برمی‌شمرد. 
مراحل تغییر فردی و طبیعت آن‌ها را توضیح می‌دهد. 
خواننده را به مراقبت از زمین و دیگر انسان‌ها تشویق می‌کند.
Separator

درباره نویسنده

لوئیز هی استاد سخنران و نویسنده‌ی کتاب‌های انگیزشی بی‌شماری است که در لس‌آنجلس به دنیا آمد. او کودکی سختی و نوجوانی پردردسری را داشت. اما خیلی زود زندگی به او روی خوش نشان داد. آثار او از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌های خودیاری در سراسر جهان به شمار می‌روند. لوئیز هی در سال 1988 موسسه‌ی «خانه‌ی هی» را تأسیس کرد تا در آن آموزه‌ها و اطلاعاتش درباره‌ی خودشناسی را در اختیار عموم مردم قرار دهد. 
Separator

سوالات متداول

جملات تأکیدی این کتاب آن‌قدر بر ذهن و روان شما تأثیرگذارند که از نگرانی برای مشکلات زندگی دست می‌کشید و نفرت و کینه از شما دور می‌شوند. «شفای زندگی» به ما یاد می‌دهد چگونه با مشکلات و ناملایمات زندگی روبرو شویم.
به آن دسته از افرادی که قصد دارند آسیب‌های روحی و روانی‌شان را التیام دهند و به اهمیت بخشش پی ببرند. کسانی که به دنبال آرامش ذهنی و درک بالاتری از مسائل پیرامون‌شان هستند.
Separator

کتاب‌های مشابه

Separator

نظر کاربران

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.